Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Hälsingfors kryssning 40 timmar

Av irmela Andersson - 24 oktober 2008 11:13

Jag är jätte trött efter vad som har hänt i veckan.Det har varit en vecka som har varit laddad på alla sätt.Har varit på anställnings intervju samt fått besök på min blogg och inte haft så många på msn som jag är van vid.Vilket är mitt egna sömnpiller.Ja ja ska inte klaga när jag ska på kryssning med min egen lilla kanin.Känns lite pirrit har res feber men hur kul som hlst ska det bli.Jag och kanin ensamma i en hytt på vikingline två nätter.Ska bli skönt att bara koppla av och njuta av livet.Äta gott dricka alkholfri drinkar samt tillbringa en hel dag i soumis huvudstad helsinki.Längtar redan till morgondagen.ser verkligen framemot en skön tid.Bara jag och kanin.Kan man få bättre ressällskap.Detta ska bli super kul.irmela ska festa fett he he.Har längtat länge efer just detta.ska bli så skönt.



Sänder en tanke till min kära vän karin vilket har förlorat sin far.låt han vila i frid.


Vill även välkommna Magnus till irmelas blogg kul att du har hittat hit.Kommer inte skriva så mycket om dig i framtiden för jag vill att du ska känna dig som hemma på min personliga blogg som jag kallar min dagbok.Du får helt enkelt krypa runt i hallen och se vad som finns där.När du känner dig mogen att ta dig till andra rum så får du gjöra det i din egen takt.Vill inte stressa dig.Men kul att du kryper här tycker jag.Det var starkt av dig att ge dig till känna.


Om dét finns andra personer som jag har haft kontakt med i mitt förflutna så får ni gjärna ge er till känna.Skulle vara kul att höra av er.Hoppasatt ni är lika starka som magnus.


Detta är jag bra på.


Att inte vara för på.vill att människor ska gjöra skaer i sin egen takt.Har varit dålig på det tidigare.Men vill vekligen bättra mig.


att vara en glad och rolig vän till mina nuvarande vänner.


att sker lite ljusare än förr.


Detta är jag tacksam för.


Att alla som jag har runt om kring mig gör så mycket för mig.


Att jag har många besök på min blogg men skulle vara kul att se vilka ni är också.


Att jag är mycket gladare i mitt aloholfria liv än vad jag var med alkoholen.



Detta behöver jag hjälp med.


Att gå ner i vikt


Att sluta röka


att ta saker som dem är och inte bli upprörd så fort ngt händer.


Till alla nya och gamla vänner ha en trevlig helg så ses vi när jag kommer hem.Kram irmela

 
 
Ingen bild

magnus

27 oktober 2008 11:05

sluta röka bör ju inte vara så svårt ..du har ju lovat både mig o mr daglivs att sluta ..kul att du tar dig samman ..o att saker börjar ordna sig ....vet inte var du fått praktiserat i från ?? jobbade som butiks chef ett kort tag på lidl men det va inget för mig ..nu väntar jag på en sista opration ..förhoppnings vis ..men det e lika för mig som för dig ..efter regn kommer solsken ..man kan bara påverka sin framtid själv..allt löser sig med tiden..........magnus......

 
irmela

irmela

27 oktober 2008 19:35

tack för dina motiverande kommentarer.känns skönt att ha dett stöd.uppskattas mycket ska du veta.tråkigt att du ska opereras.men tycker iaf att det är skönt att operationerna börjar lida mot sitt slut för dig.Det var micke som sa att du var ute och praktiserade.Har jag gjort dig ngt illa när jag störde dig förut.Du ka veta att jag har jätte dåligt samvete för detta och tänkt mkt på det.iaf skönt att du känner för att ta kontakt igen.tycker att det är mkt fint av dig.Jag vet att man måste ta sig samman och försöka reda ut sitt liv.jag gör vad jag kan och försöker att arbeta på både rökning,vikt samt ta mig tillbaka till arbetslivet.Under tiden som har varit sjukskriven har verkligen haft jätte kul och fått mkt stöd.Känner mig skyldig dem och dig att även ta mig upp ur denna kris och börjar känna mig mogen till ett bättre liv.har svikit dig på fronten sluta röka men behöver hjälp vilket jag inte har hittat.trodde att det skulle vara enklare än vad det är.ledsen för detta.behöver motiverande samtal.har arbetat på det men har inte gott så bra.men någon gång i framtiden ska det ske.är iaf spelfri sedan den 19 januari i år och alkohol fri sedan den 24 december 2005.är iaf stolt över detta.hoppas iaf att du tycker detta är bra.har nästan inte tagit ngn hjälp alls utan det har flytit på bra.

http://irmelasommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards