Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

vänner då och nu!!!

Av irmela Andersson - 14 juli 2010 06:23

Ja vänner.När jag var en aktiv alkoholist bråkade jag ofta med mina vänner.Oron skrek i kroppen så fort jag hade förlorat en kär vän vilket var min vardag.För vem orkar med en självmordsbenägen alkoholist.De kom och gick jag var en person som gillade att testa grenser dess utom.Ringa dag och natt med tio sekunders intrevaller var det jag gjorde.Förstog inte bättre.Detta var mitt sätt att komunisera med omvärlden.När en vän hade svarat och vi pratat ien halvtimme så gick det hela fem minuter så komm ett samtal igen.Då hade jag ju väntat hela fem minuter.Dels så ville jag testa gränser samt att jag hade ett sjukt prat behov.Vännerna då hade faktiskt ett stort tålamod men de bad mig även dra åt helvete för jag var för krävande sedan kom snyft valsen men förlåt jag erkänner att jag gjort fel en chans till tack.Men tog jag den neeej.Samma mönster.Ringa prata om min ångset samt nästa självmordsförsök.Detta var så jag har hanterade minja vänner.Även nya.Var mkt på och jätte glad för jag faktisk hade en vän.Men mina vänner var nog lite om inte mkt iriterade och tyckte att jag var konstig för jag krävde uppmärksamhet hela tiden.I dag har jag faktiskt kvar vänner från förr och vi har inte bråkat på åratal.


Vänner nu.

När jag började min bana som nykter så hade jag en butikschef tilllika vän som jag hanterade precis som ovan efter att han hade krockat med sin mc.Det var den sista den sista den person som lämnade mig.Skamen och skulden grep ett stort tag i mig.Jag har förlort en vän i nykterheten men det enda jag pratade om var ju hur dåligt liv jag hade och hur mkt jag saknade flaskan samt spelet.Samtidigt som han knappt kunde gå.Fast det handlade ju inte om mig.Jag brydde mig till viss del men hur idiotskt det än låter att han skulle tycka synd om mig som saknade flaskan och spelet.

De vänner jag har nu har jag haft i flera år.Jag ringer fortfarande ofta men kan gå några dagar utan att jag hör av mig.Jag har hittat att samspel men mig och mina vänner känns det som.Men testa gränser är fortfarande ngt jag tycker är kul men gjör vad jag kan för att undvika det för det är absolut inte kul för omgivningen att vara med om och jag brukar säga till mig själv vill du att folk ska testa dig???NEEEJ.DElS så leder det till osämja och är inte alls snält.

Kan säga vad som hände mig i fredags jag ringde upp en vän och vederbörande svarade och vad vill du då??Kan säga att det knöt sig i bröstet.Detta känner jag väl igen men har inte hört på länge så jag visslade fram ett yngkligt förlåt vilket hjälpte denna gång.Fick även frågan om jag ringt mkt när han jobbade den kvällen då kunde jag iaf svara nej och det var sant.Skönt att slippa känna skam och ångest för detta är en av mina närmsta och käraste vänner.Och jag kände mig stolt över att jag inte var som förr.Mycket har förändrats och jag mer vänner nu än vad jag någonsin har haft.Och det tackvare nykterheten samt spelfriheten.Samt att jag har fler vinster i nykterheten nämligen en tillsvidare anställnig samt att jag komuniserar med mina vänner utan de ska tycka synd om mig hela iden samt testa gräser jämt.Kram Kram irmela

 
 
Monica Kvammen

Monica Kvammen

14 juli 2010 15:16

Tack för att du delar med dig :)

Visst är det lite gulligt, på nått annurlunda sätt, att kika tillbaka på den vi en gång var och var vi kommit. Jag finner mig ofta sitta och le, när jag tänker på vilka knasigheter jag höll på med. Även om vi inte är exakt lika på alla punkter, så kan vi ju alltid känna igen oss hos varandras känslor :)
Ja nog var det snurrigt en gång i tiden -fnittrar- Idag är det mest snurrigt i känslorna.....men det är ju friskt ;)))))
Bamsekram till dig

http://monicastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards