Alla inlägg under september 2008

Av irmela Andersson - 29 september 2008 22:04

i dag vaknade jag kl 11.30.detta känndes hämskt.sova bort en solig dag.Det känns faktiskt lite konstigt att se klar blå himmel och sol i slutet av september.Anledningen till att sover mycket nu är min onda häl.Men det är inget att deppa för bara att ta det lugnt och gjöra saker i hälens egen takt.i dag har jag gått enda till brommaplan.det är inte så långt men för att bara ha kunnat gått till närmsta kiosk tidigare så var det skönt att få vara ute lite längre.Gjorde en liten mysig sak i dag satte mig och kollade på färjan med tända ljus och rökelser.Det var jätte mysigt.Har läst i en bok som heter självkännla nu.där jag fick lite tips på hur man gjör för att må bättre.


jag är bra på.


i dag har jag löst ett problem utan att ta ut ngt i förskott.det var faktist skönt att se artt man har rätt och jag inte behövde gråta för att det gick mig emot.


gått till brommaplan utan att fokusera på smärtan.


tänt ljus och rått om mig själv


Jag är tacksam för.


att mitt team äntligen har tagit mig på allvar och att jag fick karin som kontakt person


att mina underbara vänner ställer upp på mig.


Att människor runt omkring mig väljer att stötta mig och ta hand om mig


Jag behöver hjälp med??


Att gå ner i vikt


sluta röka


och få bättre sjävförtroeende för jag är väldigt låg

Av irmela Andersson - 18 september 2008 21:40

idag vaknade jag vid 07.20 tiden.i dag gick jag till teamet och talade med karin.Det var skönt att prata ut med henne.Sedan har jag bara tagit det lugnt.Har varit skönt har även städat och varit i ica och skämtat med luice.Hon är alltid så rolig.

Av irmela Andersson - 17 september 2008 08:52

ja detta tycker jag borde vara tillåtet i sin egen lägenhet.Men icke.Arbetare ska jobba.Byggare bob med grävis skopis och hela kört ja detta är mitt liv i ett rejällt nöt skal...När ska man vila upp sig för att vara pigg??inte endaste blund får man i sina små ögon John blund var är du min vän.Det ända man man kan få är väll se sina tårar rinna men va fan.Kan inte ens vila och urladda känslor för man har ett enda stort oväsen runt sig.Vad de ska de här gjöra är mig en fråga.Sand på gräs matta förstöra moder naturs underbara gräs med att stö ut massa sand.Snart lever man väll  i en enda stor sand bunker byggare bob du är ack ej min vän.Var vill du stick lämna mig ifred förstöra min sömn och mina kännslor mitt gräs som var så vacket bara sand detta kan nog bli ny sevärdhet pyramiderna i åkeslund.som i kairo fast i sverige estockholmo.

Av irmela Andersson - 17 september 2008 08:17

Vajknade klockan 06.15 av att några såkallade arbetare höll på grävde i kvarteret där jag bor.Va fan får en annan liten krake inte sova i fred he he.Dessa arbetare stör mig fortfarande.när ska man sova inte kl 06.00 iaf.ghbörja gräva va faan.Finns det ingen vettigare tid ängryningstimma för detta.Jag som trodde att jag bodde i ett bostadsormåde och ingen hjävla arbetsplats där idioter vill tjäna pengar he he.Ja ja nog talat om det denna dag har längtat efter länge he he för idag är det dags för min och kanins simmtur i vällingby.Oj oj oj va detta liv ska få.kittlas släpa och vad man mer kan gjöra med en liten kanin.Den ska allt känna på att den lever he he.Alla tänker väll stakars liten kanin men den ska jag faktiskt vara lite snäll mot också ska även kramas som man bara kan gjöra med en så söt en som kanin.ska vad en kanin kan gå för.Ha ha busig krake det här 

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:59

Finns det någonting som inte finns.Jag kan själv inte komma något finns det någon annan som kan??

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:45

Ja så heter en riktig krut gumma.Detta är en person som jag beundrar stort.Jag brukar även kalla dig farmor.Du är en person som btyder mycket för mig.Du var nästan som en mamma för mig tills jag var 12 år då du beslutade dig för att flytta söderut närmer bestämt till spaninen du var själv 78 år då när du tog ditt pick och pack och lämnade mig ensam.Jag lovar dig mina kinder blev mycket våta den dag du lämnde mig allena.Du bodde i spaninen tills du var 90 år.Sedan flyttade du till sverige igen.Nu bor du på ålderdomshem och ligger mest hela dagarna men vad kan man begära när man är 93 år som du är iaf mycket imponerad av dig.Tillägnat dig min kära farmor helena

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:22

Att leka är ett måste.vem skulle klara sig utan att leka.som barn lekte man mycket det var burken kurra gömma samt allt möjligt.gumga var också en riktig favorit.Vi vuxa borde leka mer och inte bara tänka på alla måsten.Måste jobba måste laga mat mmmm ja listan kan gjöras lång men varför måste man hela tiden??Kan man inte helt enkelt bara vara.Hela tiden måste man det ena och det andra.Kan man helt enkelt inte släppa loss och leka kurra gömma eller burken med varanndra.Samla i hopp varenda polare man har och leka burken.Undrar om någon skulle tycka att man var konstig eller så men varför inte??Det är helt ok att supa som svin och gjöra bort sig men att lugnt och stilla börja leka utan en droppe alkohol och bara släppa loss helt enkelt ja varför inte.Jag vet att detta låter helt sjukt men har jag inte rätt??Vill gjärna ha kommentarer på detta inlägg

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:00

Ens vänner ska man vara rädd om.

mina vänner är allt jag har just nu.

Det är ni allihoppa som håller mig upp.

Det är ni som är det underbaraste jag har omkring mig.

Vara ute med någon av er känns som en stor lättnad för mig.

När jag har er om kring mig mår jag som allra bäst.

Ni är dyrbara ni är mitt guld som blänker.

Ni hjälper mig stöttar mig även fast jag har en hel bäcken

som regnar kraftigt.Jag gråter med er jag har kul med er och

jag hoppas att ni kul med mig.Försöker spela glad men det är svårt ibland.

Undrar om mina närmaste ser likadant på mig som jag gjör för er??

En själ som är tung som bly men som är räddad av just er. 

Ovido - Quiz & Flashcards