Alla inlägg under september 2009

Av irmela Andersson - 14 september 2009 22:00

Ja nu har jag jobbat sedan i torsdags.I morgon är jag ledaig och ska först luncha med david sedan ska jag åka till panduro eller gallerix och köpa skriv häften för att hålla koll på vad jag äter,röker och spenderar onödiga pengar på.Sam ett häfte för övningar som finns i en bok som handlar om vad man ska gjöra för att må bättre.och även en träningsbok.Nu är det höst och det är dax att ta tag i sitt liv på alvar.Är berädd på en stor förändring nu.Ska även ta mig i kragen och hålla bättre ordning i hemmet nu.Ska även bli kul att träffa henrik i morgon en kille som har hjälpt mig att ta mig ur sprit och spelmissbruket.Ska bli kul.Nu hoppas jag på att mitt liv blir mycket bättre och att jag kommer att bli stolt över mig själv.Får se hur det går att trappa ner på rökning samt mat och onödiga utgifter.Fast det kommer bli en hel del sådana i början.Först lunch med david sedan middag med henrik i morgon.På lördag ska jag ut på krogen med victor andreas och stefan grabbarna och jag ska ha party.Ska bli super kul.Har inte varit grabbarna sedan april förra året.Nu ska det bli mer träning och mycket nyttigare mat.Men jag förenar nytta med nöje har ju inte tagit pulsen på sthlm sedan april förra året så det är på tiden nu.Jobbet går fortfarande bara bra så det är helt underbart mitt lilla dockhus på landet.Nä nu ska diska sedan är bara att gå och lägga sig för en god natts sömn.Till alla läsare sov gott och dröm sött.

Av irmela Andersson - 8 september 2009 23:06

Ja nu är den härliga sommaren 2009 slut.Nu går vi mot en mörk och kall höst.Ja nu närmar sig snart en dag som jag inte gillar nämligen min 33 årsdag.Nu är snart år 32 slut och jag slutade ju att fylla år vid 25 års ålder.Har ålders ångest för jag tycker inte att jag har kommit så långt i livet som jag borde.Vid min ålder så har de flesta ju en god ekonomi.hus barn ett bra jobb som de tjärna gott på och vad har jag??jo en lägenhet på 43 kvm.Har precis fått en tillsvidare anställning på konsum vilket är ett jobb som många studenter har som sysselsättning.De flesta av mina kolegor är mycket yngre än mig.Ja ja jag vet inte mer än att jag vill bli butiksbiträde så de får duga.Studera är inte vad jag vill för jag har inget läs huvud och för det andra så vill jag arbeta med ngt annat än teater eller butik.Bara trött på alla krv som ställs på oss människor.Alla ska vara så duktiga och man ska ha jobb,familj och barn samt bo i en stor flådig villa.Ja ja många har kommit mycket längre än mig men jag har inte haft det så lätt.Har ju iaf lagt b karriären åt sidan och satsat på att ta mig upp på mattan har nu en helt annan vänkrätts än förr och nu har jag även chef som är berädd att satsa på mig.


Det svenska krav samhället.


Ja ställa krav är ju lätt.Men varför alla dessa krav och måsten.Gå till jobbet på morgonen jobb,åka hem hämta barn laga mat och sköta allt i hemmet.Därefter gå och lägga sig helt slut.


Tänk hur ett krav löst sammhälle skulle se ut.


Gå upp på morgonen ringa till chefen och säga jag vill gå ut i skogen i dag och plocka svamp.Och det är helt ok.Jag vill ha barn fritt lämna ungarna och ha kul med frugan det gör ju svenson alldeles för sällan.Ja gjör man ngt fel så får man höra diret men om man gjör något bra så är det  inte ofta man får beröm.Vi är helt enkelt alldeles för dåliga på att berömma varanndra och alldelses för bra på hitta fel.Tänk om det vore tvärt om.


Tänk om det var ok att vara fet uten att folk tittade på en som man vore en utomjording för att jag inte har storlek 38 i midja.Och dess utom röker.Varför måste jag banta för att passa in??Vaför det så intressant att se ner på oss tjockisar och tycka att vi ser feta ut.Vad är det för med att vara stor om man vill det??Jag trivs inte själv med min vikt men vissa tycker klär i att vara lite mulliga.Vissa kan även skratta åt oss och säga vilken tjockis.



Ja ja banta och sluta röka det är krav men varför???


Kan ingen låta oss vara ifred och inte ställa alla dessa på krav vad gäller allting.Vad man än gjör så blir det bara mer och mer krav skärpning krav sverige fixa att låta folk vara och göra vad man vill och jobb i hjäl sig samt se ut som pamela andersson ja listan kan gjöras långa alla har olika krav på sig.Tycker att var och en ska bämma själv vika krav man ställer på sig själv.Inte kostigt at man går in i väggen till sluta och allt slutar på en psyk avd för att krav sverige finns.

TILL ALLA LÄSARE SKIT I ALLA KRAV OCH MÅSEN RINGA CHEFEN GÅ UT OCH PLOCKA SVAMP.HA DET BRA OCH LYCKA TILL MED DETTA.

Av irmela Andersson - 8 september 2009 21:22

Av irmela Andersson - 3 september 2009 21:19

Har inte blivit mycket till blogg på sistone men har hittat andra intressen på och utanför burken.På burken brukar spela ett spel som heter farmville och i det privata har det blivit umgås med vänner samt jobb och mycket lite träning.Men just nu är jag rätt förkyld.och har precis lagat en god maträtt beståeende av stimlat nötkött,stekt fetaost och lök till det serveras ny kokt pasta.Var verkligen super gott.På jobbet har det börjat gå bättre också många tycker att jag är en trevlig prick i min kassa.Och jag har på sisstone gott upp i vikt igen men är det dax att ta nya tag.och satsa på träning samt jobb och mina underbara vänner.Har faktisk blivit minde delikato bollar på sisstone.Nu längtar bara tills min underbara chef kommer tillbaka till jobbet.Han kommer på måndag.Ska bli kul att höra hur han har haft det på semestern.Samt få jobba med honom med min nya tillsvidare anställning.Har iaf skött mig bra inte rökt på arbetstid vilket han inte gillar.Eller ätit lika mkt delikato bollar som förr.Ska bli kul att se vad han säger när delicatobollarna är borta.Nu endast bapelsiner och hemlagad mat.

Ska bli kul ta hand om mig själv under helgen och städa och festa.Vill ha en söt kanin i famnen är ju så sööööt.kom hit nuuu



Detta är jag bra på...


Att ta hand om mig


Att leva livet


Att se allting ljust nu



Detta är jag tacksam för


Att jag är så pass frisk som jag är trotts alla felsteg tidigare i livet,..


Att livet leker


Att jag har min kära tillsvidare anställning.



Detta behöver jag hjälp med


Att ta mig till tandläkaren


Att inse att jag är en bra tjej och ingen skit som katten släpat hit.


Att inse att jag är en bra tjej som är stolt över sig själv.


DEt finns inget underbarare än mina kära vänner och konsum träkvista mitt kära lilla dockhus på landet.



Ovido - Quiz & Flashcards