Alla inlägg under augusti 2009

Av irmela Andersson - 1 augusti 2009 09:11

Ja efter elva år inom butiksbanchen som praktikt vikarie och provanställd har jag äntligen fått min tillsvidare anställning.Ja i går var den största dagen i mitt liv.Äntligen en chef som vågar satsa på mig och ta mig med öppna armar och hälsa mig välkommen till en konsum butik.Jag är helt överlycklig och glädjetårarna rullar så sakta på min kind.Min lunch i går var ju så kul.Chen kom in även fast han var ledig och anställde mig.Känns så skönt att slippa all oro och bara slappna av.Min tjäst är min och ingen kan ta den ifrån mig.Nu är jag riktigt stollt över mig själv.Tänk lilla irmela har fiksat detta helt själv.Är i skrivande stunt både chockad och hur glad som helst.Tänk att min kan om man vill härligt kämpat och helt underbart.Vem kunde tro det när jag började skriva på denna blogg.När jag hur ledsen som helst och var orolig för att jag hade avslutat min karriär inom butik.Hade ngn sakt till mig för ett år sedan att om mindre än ett år så är du tillsvidare anställd då hade jag svarat vad pratar du om.Känns helt underbart att kunna säga tillvidare och inte prov anställd.Jag är klart bäst på att lösa problemen och gå vidare.Det var länge sedan jag grät så mycket glädjetårar som nu.äR SÅ STOLLT ÖVER MIG SJÄV NU.Detta är som en mycket stor dag för mig. Min anställningsdag.



Detta är jag bra på


Att ta mina problem på allvar


Att vara bäst


Att allt känns så bra så glädjetårarna till och med rullar på min kind.


Detta är jag tacksam för


Att jag har en helt underbar chef i jari.


Att mina vänner finns framför allt min kanin och anna


Att jag känner allt allt är så underbart nästan som en saga.



Detta behöver jag hjälp med


Att sluta röka



Att sluta äta socker


En dikt


Jag var en liten tjej som var som en baby och hade en kanin som fick ta mina tårar och mej som en liten tjej på 31 år.Jag gråt och gråt till en dag då jag komm på att det var dax att ta tag i mitt största problem nämligen att lilla jag var arbetslös.Jag komm tillen liten konsum butik ute på ekerö landet.Detta är vad jag kallar mitt lilla dockhus på landet.Storm trivs gjör jag och mitt kiv känns som en härlig godnatt saga till den lilla babyn som visst har blivit en stor flicka.Irmela har blivit vuxen baby.


Till alla läsare hoppas att ni får en trevlig fortsatt sommar. 

Ovido - Quiz & Flashcards