Alla inlägg under maj 2009

Av irmela Andersson - 29 maj 2009 19:19

ja det är vad jag kallar denna blogg att ge fan i att röka var lättare sagt än gjort.tog verken med mig pengar eller cigg till jobbet men denn grova nikotinist jag är så komm jag så klart på att det fanns lite pengar på mitt bankomatkort.detta sluta med ett paket cigg och ett mkt dåligt samvete.Tänk att man är så beroeende av detta hjävla gift som kommer att dööda mig.Måste bara sluta om inte ciggen kommer att bli min död.Älskar vrkligen mitt nya liv utan för spriten och spelets kokong.Nu har jagh lämnat denna bubbla och kommer alldrig mer dit.men ciggen håller mitt liv i ett hjärn grepp.Nu har jag bara två val.Döö av nikotin eller leva livet utan det.Valet bore vara enkelt men det är samtidigt svårt att låta bli.ja förstår iaf min chef.att han orolig för anställa mig.Om jag ens kan jobba i augusti det är inte säkert om jag fortsätter.Måste bara sluta.jag känner verkligen att jag borde tänka till hädan efter behöver jag verkligen denna skit som kommer döda mig minsann.Gjör så ont så det är inte sant ge fan och bli stor men en cigg i solen är så skönt.Rökning är ju min last som kommer ta kol på mig.Vill jag verkligen döö det är frågan.Lämna min lilla kanin och kära dockhus för en hjävla massa cigg.nu måste jag väll tänka om.Detta är nog nästan ålderns höst.om jag ta mitt förnuft till fånga och ger fan i skiten ska det verkligen vara så svårt.Spel och alkohol har skött med bravur denna skit ska den verliga skriva in mig på bårhuset med ett plågsamt liv på st görans sjukhus??Jag som älskar mina största framgångar min kanin och mitt dockhus.Är det verkligen värt att röka sönder det??Gör ont bara jag tänker på det.


till den som ge mig tips gjör gjärna det.jag vill trotsa dööden.snälla hjäälp



Av irmela Andersson - 25 maj 2009 07:58

Ja har haft en mysig kryssing med min kanin.Denna gång blev det inte som sisst.Jag som bjöd på dem roligaste skem outerna.utan denna gång så var det min söta kanin som gjorde bort sig.Vi skulle gå och bada så jag bad denna söta kanin baby att ta med sig nyckeln.Men han lämnade den i hytten.Och tyckte jag sa att denna söta kanin skulle ta med sig pengar.Detta slutade med att vi fick gå till informationen och få nya nycklar.Ja ja kaninen var mycket arg nu och detta inbär att arg kanin är mycket söt.ja när vi skulle gå och hämta vårat bagage så gick sötis in i fel hytta och stog och kollade på männen som satt i sin hytt och trodde det var våran hytt.Men han tog hytt 9212 istället för hytt 9712 hur söt och bort gjord som hellst men vi skratttade iaf gått åt min söta lilla skuttis.Själv är jag iaf prick fri denna kryssning har bara njutit av hur klumpig arg och bort gjord min sötis är.Ja för övrigt så var detta en ren relaxkryssing.Med bad massage och god mat.Vädret var docken besvikelse det regnade hela tiden i helsinkii finnen bjöd på regn så vi tillbringade tiden i helsinki i en bar och åkte lite spår vagn.Men det var jätte god mat.Peppar stek med pommes och clow slove.jätte gott.Nu är man pigg och utvilad och upplagd för en ny arbets vecka.känner mig även mer avslappnd i lederna efter denna sköna pungt massage.ja ja kort och gott en mysig och skön kryssning.Detta är livet i skrivande stund så saknar jag mitt söta resesellskap och kanin kramar.Vilket jag kallar för potatis grattäng med entrecote.Ja ja skönt att allt har gott bra.I dag böjar nya arbets veckan och jag saknar faktist mitt jobb konsum vid det här laget.Ska bli jätte skönt att få jobba nu och gjöra lite nytta i mitt lilla dockhus på landet.I går var jag även på mitt första aa möte för jag vill träffa likasinnade nämligen nyckra alkoholister.Det var riktigt trevliga som att att fanns vissa som såg riktigt bra ut.Detta var givande och roligt.Ska nog gå mer på aa nu.För söd kan man inte få för mycket av.Kanske kan slua röka nu också.Skulle kännas bra.



Detta är jag bra på


Att reda ut mitt lilla liv.


Att känna mig glad och gråta så mkt.


Att vara stolt över mig själv.


Detta är jag tacksam för


Att kanin finns för mig


Att jag har haft en helt underbar kryssning.''


Allt som jag har fått från mina nära och kära.


Detta behöver jag hjälp med


Att bli hel i själen


Att leva rikt liv som innehåller bra och dåliga saker samt ta en mot gång lättare.


Att inte haka upp mig på små saker


Summa sumarum av denna kryssning.Arg kanin är söt kanin.Och man känner sig piggare.



Till alla läsare kom tillbaka till irmelas blogg.


Kram till alla och lycka till med era liv.



Av irmela Andersson - 19 maj 2009 20:34

ja nu var det ett tag sedan jag bloggade men har haft mkt att gjöra och bloggandet har blivit mindre.Ja livet går sin gilla gång och jag storm trivs på konsum mitt älsklings jobb.Ja jag har en super bra chef och bra kollegor.Ja söndags stor städade jag så nu ser bra ut här inne.Skönt att jag har fått en bra lön och nu fick jag min tredje lönespec vilket innehöll en stor överraskning.löne förhöjning med 7,50 i timmen,inte dåligt för att ha jobbat så litet tag.Ja spelfri i dag 1 år och fyra månader och alkoholfri på söndag 41 månader.Detta är jag mkt stolt över samt alla mina vänner mina vinnster på må bra tipset blir bra fler och fler detta tips är gratis att spela på och man får bra kredd för ju mer man är beredd att satsa Kanske vra lika duktig som jag var i över två veckor förut inte äta godis eller sött.Nu har det gått lite sämre med det sedan den där hjävla mensen kom som förstörde allt.Denna söt sug nr ett och ett rent helvete att ha att gjöra med men helgens kryssning ska jag börja om igen.För nu har jag iaf inte mens och inget att skylla dåliga vanor på.Nu längtar jag till på fredag då jag tar med mig en söt kanin och drar på kryssning.Ska bli jätte kul med världens bästa rese sällskap.För vem kan säga att kanin sällskap inte är fint.Ser fram emot en fet kanin kram nu.Det är min favo rätt.


kanin kram till frukost kanin kram till lunch kanin kram till middag det enda jag vill ha är kaanin kram.DÉTTA ÄR BRA MAT


Hoppas att jag mätt på söndag morgon för då får jag vänta på att få min älsknings rätt igen.


Ska bli så kul.detta ser jag fram emot.


Ja ja imorgon och på torsdag samt halv fredagen ska jobba sedan är det bara party som gäller och avkoppling för hela slanten.



Detta är jag bra på


Att vara glad


Att se saker ur ett ljust perspektiv


Att reda ut min problem och var en lycklig liten tjej.


Detta är jag tacksam för


Att jag ska åka på kryssning


Att mitt liv ser helt annorlunda ut än när jag söp och spelade.


Att jag är en glad tjej nu som kan skratt och leee


Detta behöver jag hjälp med


Att skaffa en egen kanin som älskar mig vilket tyvärr inte min gjör.


Att vara överlycklig.


Att få åka till australien med en älskling som kramar mig och gossar mig.


Att få ett kärleks barn



Jag är en tjej som är stark


Jag är en tjej som tror på mig själv


Jag ska nå högre höjder en detta


tipset ska spelas på och detta är sant


Ni som tror att jag är en ledsen tjej


så kan jag tala om att jag är en glad tjej


ja nu ska här spelas med höga kort och


Hjärter ess är min trumf


Ja hjärter ess ska jag trumfa med


I mitt livs spel


Till alla läsare jag är klart en rolig och mysig tjej.Ha en trevlig kristi himmel färd för det ska jag och min kanin.




hjäter ess på alla sätt


Ovido - Quiz & Flashcards