Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Sockerfri en dag

Av irmela Andersson - 18 juli 2010 07:23

Ja gårdagen gick bra.inget socker.DEt blev som jag skrev men det blev inget kvällsmål.Utan det blev morötter med cream frache.Gick bra det också.Skönt äntligen på banan igen.Har under denna dag gått ner från 103,4 till 101,8 fast det är mesta dels vätska men ändå vilken skillnad.I dag känner jag mig pigg och fräch.Förut var jag trött och hade ont.Skönt att ger sådant result bara på att ge mat istället för äta.ge mat innebär att äta bra mat och äta är vad som helst.Skönt mkt piggelinare.Vill du själv ge dig mat så tabart alla varor som slutar på os typ maltos,sackaros modifierd stärkelse,härdat vegetabiliskt fett,glukos.Köp bara nuaturliga prudukter och nget som heter laigt och lätt för det innehäller socker och för det andra så är fettet i rena produkter nyttigt. fett.Så 34%ig cream fraice är ok men inte 5%ig.Det du ska äta är en handflata protein,2 msk fett och 3 knytnävar frukt och grönt.Detta fyra ggr per dag om du vill må bra.Märker redan en skillnad.Fast jag gick in på ok och skulle handla cigg.Slutat med att jag nästan fick med mig en riktigt söt ulle(bulle)men jag sa det till mig själv får 4,5 åriga irmela äta ulle.Svaret blev neeej.Mamma säger det.det var iof lördag men irmelas mamma är hård.Lilla irmela får inget lördagsgodis irmelas mamma är hård.Ingen havreboj eller ocaola eller godis gejer.Översättning havreboll och cocacola.Förlöjligar mitt beroeende detta hjälper mkt ser mig som ett barn som inte får som jag vill.Detta kanske låter sjukt men jag tycker att det är ett bra verktyg.För det andra 4,5 år ja detta är min alkoholfrihet.innan hade jag ju inget liv så jag ser mig som en 4,5 åring.Bake to life.Är stark och duktig.Har skapat ett liv.Kul at må bra.


Detta har jag gjort bra.


Gett mig mat istället för att ätit


Diskat och plockat lite


Känner mig stark


Detta är jag tacksam för


Att jag fick jobba på golvet i går.


min sockerfrihet,min alkoholfrihet och min spelfrihet.


Att jag mår bra


Detta behöver jag hjälp med


Att ta tag i saker


Att få ordning på min ny målade lägenhet.


Att känna frihet.


slutar så kram irmela kommentera gjärna

 
 
Monica Kvammen

Monica Kvammen

18 juli 2010 14:25

Grattis i massor till din sockerfria dag.
Den här kommentaren är till dig från mig:
Du kommenterade hos mig att jag skulle vända mig till aa för att lära känna människor....men jag vill inte kommentera dig offentligt angående det. För jag vill på inga villkor uppfattas som negativ mot gemenskaperna. Därför skriver jag så här...i det privata till dig.
Jag har gått i AA, NA, Alanon sedan 1996 och det har varit guldår. Men det är dags för mig att gå vidare. Jag vill ut i samhället som Monica.....inte en beroende. Jag vill lära känna människor som kanske inte ens vet vad tillfrisknande betyder. Jag är på väg ut i det sociala livet där det inte handlar om beroende o medberoende så som det gör på mötena.
Och även om min blogg handlar en del om min sjukdom, så är det bara mina inre tankar o känslor jag luftar där. Mina tankar och känslor på min väg att göra mig hemma här och lära känna människor utanför gemenskaperna. Därför kommer jag inte göra kommentarer om tips att återgå till gemenskaperna offentliga på min blogg...för jag vill inte skrämma nykomlingar i programmen. Hoppas du förstår vad jag menar :)

Kramisar

http://monicastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards