Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

sockersug och gråter!!

Av irmela Andersson - 15 juli 2010 00:18

Ja i dag har jag precis pratat med min sponsor som har förklarat för mig angåeende mitt sockerbeeroende.Just nu har jag sinnesro och gråter tillsammans med hk eller gud.Vet inte varför jag är ledsen men tror jag saknar sockret.Känns jobbigt och allt bara är som ett lungt gråtande sätt att komma till mig sjlv och arbata mig vidare ur mitt tredje beeroeende som är socker och mitt fjärde som är rökning.Allt känns jobbigt fast det är iaf skönt att jag bara har gud eller hk och mesta dels sinnesro.Allt känns konstigt coh tomt hur ska jag nu kunna fika.Sallad och frukt men jag vill ju ha paj med vaniljsås eller havreboll med fanta eller coca cola.Orka dax igen.jobbigt men man måste ju vara en fighter.Minns första tiden som nykter alkoholist då tänkte jag lika dant fast med spriten.Men det har gått bra tänk vilket tråkigt liv och vad ska jag säga om ngn i framtiden som jag kanske blir vän med frågar om vi ska ut och festa vad ska jag säga då??Nu har jag facit i hand ingen som jag träffat har tyckt illa om mig utan snarare sagt vad stark och duktig du är.Känner mig inte utanför utan tar min alkoholfria drink och ser glad ut.Jobbigt men sant.Skulle vara kul att kunna dricka kontrollerat men så är inte fallet så det är bättre att låta bli.För det andra så är det rätt skönt att vara alkoholfri.NU är det samma sak med sockret.varför så många beeroenden för ??? jo det är ismen kan inte göra ngt med måtta detta är mitt motto tyvärr.så jag har gjort mkt för mycket nu kan jag inte göra ngt alls när jag klar.Men får hitta andra saker som jag ska försöka gjöra med måtta.Tacka alla som läser och god natt ville bara skriva lite.kram irmela

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards