Alla inlägg den 18 april 2009

Av irmela Andersson - 18 april 2009 21:38

ja tänka att man aldrig är nöjd.I dag var jag först ute med anna och tog en fika sedan åkte jag vidare och hälsade på parvis vilket ligger inlaggd på psyket.Jag gläller över att jag har lite lite ångest men känner mig inte ledsen.Men jag tänker inte på att han ligger på psyket och mår mycket sämre än mig.Han har har det liv som jag hade för tre år sedan och dricker och spelar.När jag var där tyckte jag att var jobbigt.Men sedan när jag gick där ifrån åkte jag jag in till city och köpte mig tre böcker.Två stycken som handlar om hur man ska gjöra för att må bra och den tredje var de hemlösas bok.Håller på och läser den och de de andra för att se hur det är att vara på topp och se botten samtigt.Tycker att de är mycket bra böcker och jag tror att de kan hjälpa mig på traven till ett bättre och sundare liv.De hemlösas bok vilket jag har läst mest i för mig en flach bak på de liv som jag har lämnat och de andra böckerna hjälper mig att få koll på mitt nya liv.Nu var det över tre år sedan jag var inskriven själv psyket var faktiskt mitt andra hem under alkohol perioden.Nu har jag lämnat både alkohol och spel bakom mig  men cigg och sötsaker har jag fortfarande kvar.Men jag mår inte alls så dåligt som när jag drack och spelade nu.Mina vänner är allt för mig och jag känner mig stark i deras närvaro.Men gnället finns där fast i mindre skala nu.Ja ja påsken ja på skärtorsdagen och långfredagen jobbade jag och på påsk afton var jag och firade påsk hos min lille bror med familjen.Det var kul men lite väl mycket fylla på sina håll.Vilket kan kännas jobbigt när man själv inte dricker en droppe.När jag var klar där så gick jag upp till pappa och sov på söndags morgonen tog jag en massage i deras massage stol.Jätte skönt och bra och massera ut sina utarbetade muskler.Denna vecka har jobbat och varit hos dietisten vilket visade sig att jag har gått ner 100 gram går inte lika bra som det gjorde förut.Men har minskat 9,6 cm i midje mått vilket känns riktigt bra.Detta är jag slot över iaf.Denna vecka ska jag jobba mån-fre vilket ska bli en utmaning.Känns skönt få jobba lite extra.På måndag kommer kanin till mig på jobbet och vi ska ta en promenad och simma.


Till alla läsare jag har inte bloggat på ett tag men är iaf tillbaka nu.

Ha en trevlig forsatt helg.


Till anonym'


Ursäkta har tänkt på dig men har inte blivit av att blogga.Ska försöka bättra mig i framtiden.kram irmela


Detta är jag bra på


Att vara mina vänner till lags


Att vara ute trots att jag har lite ångest det gjorde jag ej förut


Att vara tacksam för det jag har



Detta är jag tacksam för


Att jag har så mycket stöd i dag


Att mitt liv har förändrats så mycket.


Att jag inte behöver gråta så mycket längre


Att min chef jari finns för mig


Detta behöver jag hjälp med


Att få tiden att räcka till


Att inte vara så gnällig


Att se saker mer possitivt


Slutar så med orden det kommer alltid en morgon dag

 och den läcker alla sår för den som gjör det rätta i livet.


Ovido - Quiz & Flashcards