Alla inlägg den 24 april 2009

Av irmela Andersson - 24 april 2009 19:34

ja i dag firar jag min 40 månaders dag alkoholfri och i morgon har jag inte ätit ute eller ätit en enda sötsak på en vecka.detta trodde jag aldrig att jag skulle klara men nu sitter jag här och är hur stolt som helst över mina stora bedrifter.Ja jag som ofta brukar sluta arbetsdagen med en cheese burgare på mc donald eller en glass men nu har jag klarat mig hela veckan utan.Detta trodde jag ej om mig själv men vad ska man säga jag är klart bäst.Röker gjör jag tyvärr men denna prestation är jag ju hur stolt som helst över.Det som däremot är tråkigt är jag är ensam i kvällOch i natt undrar jag hur jag kommer sova.För detta är natten som förändrade mitt liv för 16 år sedan försvann min oskuld genom en en grov misshandels våldtäckt.Lilla jag bra en tonåringen befann mig på fel plats vid fel till fälle.och blev groft misshandlad samt våldtagen.dessutom tog fanskapet upp en tändare och brände mitt pubus hår.samt huvud hår.Detta sved både psykiskt och fysikt kan jag säga.Men jag vann över dessa hämska män och de satt bakom lås och bom hos farbror polisen.Väl förtjänt kan jag säga.Men spåren är kvar och jag minns detta som det var i går.Gjör ont i kropp och och själ natten 24-25 april 1993.Ett minne som aldrig kommer att suddas ut.Detta är en händelse som är hemsk.ja nog om tråkig heter.jag mår bättre nu och är mkt gladare och piggare än på länge.Deta är nog allt sött skit som man stoppar i sig som gjör detta.Denna fredag känner jag mig inte alls lika trött som vanligt efter en jobb fredag.Till alla läsare en riktigt trevlig helg.


Detta är jag bra på


Att ta mig till fånga och hålla mig borta från sötsaker.


Att känna mig gladare.


Att jag mår bättre


Detta är tacksam för


Att mina vänner finns


Att jag är starkare än någonsinn nu denna natt ska nog gå bra.


Att jag är alkoholfri 40 månader och utan sötsaker på 1 vecka.



Detta behöver jag hjälp med


Att slua röka också


Till min cybervän anonym kan jag inte få läsa din blogg snart är ju så nyfiken.på vem du är skulle vara kul att kommentera.och se vad skriver.Hur gammal är du????

Ovido - Quiz & Flashcards