Direktlänk till inlägg 28 april 2009

ja har klarat 10nde dagen utan sötsaker!!!!!!

Av irmela Andersson - 28 april 2009 22:11

Ja nu har jag inte ätit en enda sötsak på tio dagar.Mår lite illa till och från men det är väll renings prossesen.Ja det måste väll vara mkt som händer i kroppen när jag sluta att äta sötsöker och fet mat utan att först trappa ner.Lite hade jag väll gjort det men det var inte så mkt.Efter farmors död så har det gått mkt utför men nu känner jag mig starkare än någonsinn och känner mig redo att ta mig an denna utmaning.Det hela började med att jag blev magsjuk och efter det sa jag till mig själv.Nu har jag en ren mage utan massa skit i och jag vill behålla den så.Så på den vägen är det men också jobbigt.reningsprossessen i full gång och illa måeendet med.Men det kommer att sluta med tiden.Ja ja låt kroppen ta hand om sig och reningsverken arbeta ifred.Det behövs nog för det var inte lite  skit jag stoppade i mig.Delicato bollar,muffins och lite annat smått och gott som chips och inte minst mina kära favorit dryck coca cola.Ja ja dessa saker ska vara ett minne blott för nu ska vi klara oss utan all denna skit.Man blir bara fet och äklig.Dess utom så tycker jag att jag sover bättre utan denna dynga.Men socker djuvulen vill allt ha sitt socker och det märks tyvärr.Ja ja han ska jag slå kol på.Han ska inte få så mkt som ett socker korn.Ledsen lilla socker djävul.Med socker djävul men jag suget efter socker och en liten gubbe som kämpar med näbbar och klor för att få sitt kära socker men jag säger detta kan du glömma du ska få apelsin eller musli med flingor.Ja idag satte henrik mig på svåra prov.Vi gick ut och fikade och han tog en napoleon bakelse och jag fick titta på med min flaska juice.Tungt men sant.Ja ja man är ju jätte duktig som klara denna lilla insident.Jag såg en mkt konstig bil som körde med helt öppen grill och spolar väske tanken hängandes vid vänstra fram hjulet.Såg mkt underligt ut men sant.Registrenings nr skylten satt på insidan av vindrutan.Detta varen syn som hette duga och den var registrerad i utlandet.Tyckte inte att det var konstigt dem krockat för chafören satt gestikulerade hej vilt samtidigt som han körde. Ja efter detta så tog och kaninen simtur men det var några personer höll på plaskade i vattnet och simmade kors och tvärs så jag gav upp.Noll respekt kan man säga.om man ens kan kalla det simma.ja hade iaf kul efteråt när jag och kanin lekte lite samt badade bastu.



Detta är jag bra på


Att inte äta sött


Att jag inte låter socker djävulen vinna över mig.


Att kämpa på även fast det är svårt.



Detta är jag tacksamför


Att jag vinner över suget


Att jag inte ger upp även fast det är svårt


Att mina vänner finns för mig



Detta bhöver jag hjälp med


Att sluta röka


Att slippa må illa


Att ta mig i kragen och göra en stor städning


Till annonym


Tråkigt att du också har blivit misshandlad.men bra att du också kämpar på.Ett tips försök att gjöra som jag slua att äta godis och sötsaker du kommer att känna dig mkt frächare och bli gladare samt starkare.


Till alla läsare skriv gjärna en kommentar till mig skulle vara kul.Hadet bbra alla som läser irmelas blog och sov så gott det ska jag gjöra.kram irmela





 
 
Ingen bild

Annonym

1 maj 2009 20:17

Ja herregud. Man kan tro att du är Anna Skipper eller nåt. Skitbra att du pallar att hålla dej undan från allt godis. Jag gör mina tappra försök. Knepet är väl att hålla sej sysselsatt o sen stupa i säng kanske. O det är precis vad jag borde. Höll igång hela dan igår. Sen terrad på telefon halva natten. O upp tidigt idag på hundutställning. Imorn ska jag va flytthjälp. Ingen vila alls. Men jag behöver röra på mej...
Är helt paj. Ha de gött, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards