Alla inlägg under januari 2010

Av irmela Andersson - 1 januari 2010 07:13

Ja på nyårs afton firade jag på jobbet.Jobbade 09.00-18.15.Det var rätt lugn dag på dockhuset.Vi jobbade och sedan så åkte jag hem till kanin efter jobbet och han visade mig hur min mp3 fungerade.Sedan åkte jag hem.vid 22.30 fick jag en ångest attack och lyckades somna samt sov över tolv slaget.Vaknade först 02.30.Konstigt att man inte vaknar det smälls raketer men jag var trött.Nu kommer ett nytt desenium och nya möjligheter.Så himmla skönt att jag lyckades reda ut vad som hände i början av 2000 talet och lyckades reda ut allt som det innebar.Ja det kunde gått riktigt illa om jag inte slutade dricka och spela i tid.M en jag är ju klart bäst så jag slutade.Känns så skönt att kunna säga över 4 år alkoholfri och snart 2 år spelfri.Ja vad har men gjort under denna tid.Jo man har förlorat 3 jobb samt jobbat till sig en tillsvidare anställning.Känns så himla skönt att sluet blev gott till slut.Ja vänner listan växer också många som ser upp till mig en person som har lyckats med allt detta måste vara mycket duktig.Känner mig faktisk stollt över mig själv.Föst rasera allt som ett värdigt liv innebär och sedan bygga upp det till ett liv igen.Tycker att jag har pusslat upp mitt liv mkt bra.Tänk vad jag hade när jag började.En säng och gråta i vänner som bad en dra åt helvete när man behövde tröst.Jobb var långt borta.Fick inte ens gå till arbetsförmedlingen för jag var förtidspensionär.Men till till slut fick jag börja arbetsträna och det gick jätte bra.Tack magnus.Sedan bytte butiken ägare och lilla jag sas upp den decemberdagen 2006 glömmer jag aldrig.Med tårar lämade jag mitt älskade jobb willys saltsjöbaden.Sedan fixade chefen ett jobb till mig det bar i väg till vi daglivs.Men chefen tyckte att jag skämtade för mkt och avskedade mig.Nu började jag på ica husby men där fick jag aldrig en ärlig chans.Det gick dåligt för mig arbetsmessigt men mina kära arbetskamrater har stöttat mig på bästa sätt.Har låtit mig vara deras vän och det känns jätte skönt.Det var här jag hittade lilla kaninen.martin.Helt underbar människa.Naries en tjej som betyder mkt samt sagal min lilla vän.Ja nu var det bara att söka jobb igen så nu hamnade jag på konsum träkvista.Där har jag utvecklats mkt och fått min tillsvidare anställning.Så himmla guld.Alla min galmla vänner som bad mig dra åt helvete har hittat tillbaka till mig.Och tycker jag har varit stark och är en helt annan människa i dag.Slutet gott allting gott.Ni som är i min gammla sitts ryck upp er och ta er samman.Det går om man styrka och ett hjävla annamma.Om jag ska vara riktigt ärlig så kunde jag inte drömma om detta för fyra år sedan när mitt liv var en enda villervalla.En person som har varit med mig hela tiden sedan början av 2006 heter anna och har gjort mkt för mig.Tänk vad ett värdigt liv hade att erbjuda va.Hoppas att alla mina vänner får ett bra 2010 och ta hand om er.Alla som läser denna blogg.Ha också ett bra 2010.

Ovido - Quiz & Flashcards