Alla inlägg den 4 februari 2009

Av irmela Andersson - 4 februari 2009 06:35

jag tycker att det är konstig att jag vaknar kl 05.00 och känner mig pigg.Nu har jag kommit på att det bara är possitivt.För irmela är jätte duktig.Jag skriver hela tiden att jag inte kan sluta röka.Men jag är blind och ser inte hur bra det egentligen går.Jag har lyckats lura mig själv och tagit bort halv dygnets rök konsumtion.Jag sover nonstopp från mellan 21-22 och till 05.00.detta innebär att jag faktiskt är rökfri i 7-8timmar och detta har jag ej lyckats med sedan jag var i 19 års åldern.Jag känner mig även pigg på dagarna.detta är ju hur bra som helst.Men det versta är ju att jag inte ens har sett detta framsteg föns nu.Jag har helt enkelt börjat lura mig själv.Att sluta med detta destuktiva beetende.Detta har jag inte ens märkt men jag ser bara att jag röker men inte mitt stora framsteg iaf en bit på vägen till ett rökfritt liv.En sak till som är possitivt.jag hade inte sovit någonting natten mellan måndag till tisdag.Så jag tog min gamla coca cola komsumtion i går och kände mig helt speedad.Detta betyder att jag även har tagit mig ur detta beroeende.känns hur skönt som helst.Nu känner jag mig pigg för jag iaf sovit i natt.Va duktig jag är.Detta innebär att jag inte behöver koffeinet.Är så stolt över mig själv.Snacka om att jag är duktig.På det har jag lyckats gå ner 6,1 kg sedan den 30 oktober förra året.Mår tydligen bättre och jag nöjd med livet förrutom ekonomin.Känns så skönt.Nu är det bara att se framåt och vara glad.


Detta är jag bra på


Att vara duktig och possitiv.


Att se mig själv som ett verktyg och utveckla det.


Att dra ner på rökningen


Detta är jag tacksam för


Mina fina vänner


Att går så bra för mig som det gjör.


Att dockhuset finns



Detta behöver jag hjälp med


Att få ordning på ekonomin


Att inte dra ner mig i ekonomin


Att må bättre.



Jag stolt och glad för att mitt liv ser ut som det gör.


Till annonym Tråkigt att du har hål i tänderna men det löser sig nog.det har jag med.Ta en sväng på tram cyckeln samtigt som du ser på tv kommer att ge resultat.


Till alla ha en trevlig arbetets dag för det ska jag.Kram irmela



Ovido - Quiz & Flashcards