Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

marnaden är mättad på gnälliga irmela

Av irmela Andersson - 22 februari 2009 18:38

ja på sistone har irmela varit en riktig gnäll spik.Först och främst har denna lilla samarit inga pengar och ska egentligen inte kunna gjöra någonting kul alls.Men hennes kompisar ställer på mig till hundra procent.bjuder henne på utflykt till södertälje samt ett teater besök.Men det enda irmela gjör är att gnäller över att farmor stilla har somnat in.Min omgivning gör verkligen allt för att lilla jag ska ha det bra.Och det enda som hon svara med är väääe jag vill ha farmor här samt sprit för jag fryser.i själv verket borde denna smarit skämmas så stor den är ja ja man får iaf trösta sig med att hon låter bli.Är verkligen synd om mig??Det tror jag väll inte.Det låter iaf inte så.Undrar vad man gjöra mer för denna lilla gnällig BABY.dax att vara glad och se det hela ljust.För tre år sedan dömde hon om en enda liten vän som brydde sig om henne nu har hon flera men är hon nöjd knappast.Bara väääee detta passar inte utan irmela ska gnälla.FARMOR är ju död vad kunde irmela gjöra med farmor då jo åka kolla på henne när hon låg i sin säng 24 timmar om dygnet.Och säga kan hon inte få döö.Var glad istället och skratta.Farmor har fått som hon ville och du får som du vill hela tiden.Tänk lite på dem som stöttar dig mest och gjör precis som du vill.Vad mer ska denna gläll maja ha.Och vad mer kan man gjöra för den??Inte mer än att lyssna och se om den någongång kan sluta gnälla.Känns hur bra som helst att ha er vid min sida och känna er värme ni ska veta att jag uppskattar det ni gjör för mig.Har inte bloggat på ett tag men har iaf inte kännt för att gnälla här.Tror inte jag har haft ngt vättigt att komma med.känns iaf skönt att få gnälla men ska försöka sluta med det.Nu vill jag se framåt och ha kul åt det roliga som jag har framför mig.För jag kan faktiskt ha kul också.Efter som jag får som jag vill.mina glädje ämnen här i livet är mitt lilla dockhus på landet och mina kära vänner kanin anna naries sagal karin victor andreas henrik ja har jag glömt någón så är jag ledsen.Ja helt enkelt alla som vill ställa upp på att stötta mig i denna röra av livet som är upp och ner som en riktig pankaka.Ja jobb och vänner detta har varit min största döm länge och nu har jag äntlkigen fått den.Ett jobb som jag storm trivs med och alla mina kära vänner som finns för mig.Nu ska jag väll iaqf sluta gnälla och jobba och vara glad samt ha kul med er kära vänner som har fått höra detta gnällande.Ja ja harry kan tydligen både gnälla och spränga dynamit.Ja hoppas att ni iaf tycker att det är bra att jag har förstånd att jobba....en gnällskpiks pridikan är detta.



Detta är jag bra på


GNÄLLA om hur synd det är om lilla irmela


Att inte ta till otillåtna medel trot att jag är ledsen


Att se ljuset i mörkret även fast jag inte visar det.


Detta är jag tacksam för


Att jag har mitt nya jobb samt mina kära älskade vänner


Att jag har orkat jobba trots denna skit


Att det finns människor som bryr sig om mig


Detta behöver jag hjälp med


Framför allt sluta gnälla och se possitivt


Att se mig som en glad prick


Att sluta grina och gnälla


Detta var en riktigt gnällig blogg men ska bli bättre i framtiden hoppas jag.Hoppas att mina läsare inte tycker att denna samarit gnäller för mkt.'

 
 
Ingen bild

Annonym

22 februari 2009 19:52

Hej min cybervän.
Tråkigt att du varit nere en sväng. Men som du själv säger, gläds åt det som du nu har. Jobb o dina vänner. Du verkar ha helt fantastiska vänner. Jag har knappt nån kontakt alls med mina. Eller jag tar mej inte tid att umgås heter det. Man åker till jobbet o sen hem fort som bara den för att laga mat o vila. Pratade iaf med mamma idag. O det händer ju en gång i månaden.
Annars har min vecka bestått av två badminton pass och jobba in tiden tills jag ska till tandläkaren. Helgen var lugn. Va o måla igår. O idag tog jag en promenad till affären o hämtade ett paket. Så nu värker benen. Måste gå uppför en backe för att komma hem. O så var det ju snöigt.
Till veckan är det två badmintonpass, tandläkarbesök o ljusparty. O så måla på lördag o sen på fest med jobbet. Eller jag är ju nykter som alltid. Så jag är chaufför som vanligt.
Ha de gott

 
Ingen bild

Annonym

10 mars 2009 18:41

Nä nu har du varit borta länge du. Dags för ett livstecken tack!
Här rullar det på med jobb o träning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards