Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

min eldsjäl har lämnat mig!!!

Av irmela Andersson - 9 februari 2009 23:01

ja i dag somnade min älskade farmor in för gott.Hon fick en värdig sissta vila till slut.Har lidit och legat i sängen i tre år så i dag lämnade denna eldsjäl mig med stor sorg och sakand.Helena Andersson du var min största idol och min bästa vän när jag var ett litet barn.Men jag blott var 12 år fyllda så for du din kos och länade mig du flyttade till Spaniens sol kust lämnde det käraste du hade nämligen du liila söta.Du lilla söta grät trår föll från mina barna kinder det kändes som ett stort svek och allt känndes bara tomt.Du var min extra mamma och barnvakt.Jag sa allt till dig du var min bästa vän och kompis.Om det var ngt som tyngde mitt hjärta så komm jag sakta till dig och lättade min själ.Men en dag då jag var tolv och du som vanligt var på din kära vinter semester kom ett litet brev på posten det stog att du skulle lämna ditt kära barnbarn och styra kosan mot spanien.Du var inte ung hela77 år fyllda men men du var pigg.Du for och 10 yngre var du när jag sommaren 1988 kom till spanien och hälsade på dig du var mycket glaare och hade bungaloo och palmer.Detta var ditt nya liv och jag liten tjej lämnade efter två veckor med tårar på min kind.Mina tårar har ruunnit mycket för saknad av dig.När du nu lämnar mig och flyttar guds himmla rike nästan94 år gammal kommer jag att sakna dig livet ut.Men du har lämnat mig värdigt.Dina sissta år i livet var tunga att se var till sängs var dag var natt kunde ej gå eller sitta.Bara ligga och vila fridfullt i din säng.Min smärta är stor och tårar rinna känns som de är stora men ska inte klqandra dig efter alla år hela 94.Nu döden skilja oss åt.och nu kan jag ej ringa eller komma till dig mer.Jag kramade hårt dig i dag när jag sa farväl.du sov och inte orka mer.Vill bara krama dig nu men här jag sitta alena med min stora sorg.Ensam jag ej vill vara vill vara med dig och vara ditt älskade kära barn barn.Men så sorgligt det är så får jag finna mig i din död.Tårar rinna och livet känns inte bra just nu.


Död och sova sött resen av ditt liv.Du kommer finnas i mina tankar för evigt.

 
 
Ingen bild

Annonym

12 februari 2009 18:19

Beklagar. Men man får väl vara glad åt att hon haft ett bra liv. Hon verkade vara en cool farmor. Ingen förtjänar att tyna bort i sängen. Min farmor gick bort för ett år sen. Tror hon blev 98. Hon var rätt snurrig på slutet. Men annars pigg o så. Min moster gick bort i cancer nyss. Dom missa hennes cancer när det var försent. Så jag är lite nojjig jag med hur det ska sluta med min kroniska magkatarr... Sen funderar man ju lite på om man kanske skulle skaffa sej bättre kontakt med sina föräldrar, och övrig släkt innan det är för sent.
Nu till mitt liv denna vecka då. Har knappt gjort nåt vettigt alls. Igår drog jag ut en tand. Så den kvällen blev lugn. Idag tvättar jag. Väntar på att min kompis ska komma hem så vi kan ta en promenad. Om inte hennes dotter vill ha mat eller nåt annat knas. Det är så mycket med dom små.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards