Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Fin grönsaks avdelning

Av irmela Andersson - 5 februari 2009 21:26

Ja i dag hade jag grönsaks avdelingen helt själv.Den blev verkligen jätte fin.Chefen berömde mig och tyckte att jag var snabb och duktig.Detta var kul.Men jag slet också.Jag tog emot grönsaksleveransen samt byggde upp grönsaksavdelningen vilket verkligen var jätte kul.Det var verligen kul när jag skulle till och gå hem för dagen.Då visade det sig att en av mina kolegor och cefen stog och pratde om hur fin grönsaksavdelningen var.Hon hade alltså gått till chefen och berömt ett jobb som jag hade gjort och sa det den ser mkt finare ut än vanliget.Så när jag kom då säger chefen men där kommer hon ju he he.Sedan när jag frågade vads det var så fick jag reda på vad de diskuterade.Mycket kulatt hör att jag hade lyckats så bra.Men jag själv nöjd med mitt jobb också.Det var som en energi kick att höra att jag hade lyckats få henne att gå till chefen.Känns mer än att få ett personligt beröm från henne.Så kul att folk får upp ögonen för att man är duktig.detta vådar gott för framtiden.Men vad gjör man inte för sitt dockhus.Älskar det över allt annat.Snart kan jag även säga irmela anställd konsums dockhus.Så himmla kul.Detta har jag verkligen förtjänat.Är helt överlycklig.Så himla kul att höra.Längtar redan till jag börjar jobba.Ska bli hur kul som helst.Jari är ju så rolig.Men vi ska ha kul.det är verkligen jätte kul att det går så bra för mig.Längtar redan till i morgon och en ny dag på dockhuset.

Tyvärr är det bara en sak som stör mig.Jag kommer att se mindre av min kanin nu för jag jobbar dem helger då han är ledig och han jobbar när jag är ledig men detta får man ta.Man kan inte få allt.Tungt men sant kommer att sakna honom mycket.För han är värdelden underbaraste lilla kanin.Kommer att sakna kryssningarna samt hans umgänge.Men vi får umgås på annat sätt msn eller efter jobbet för någon av oss.Ja ja man ska inte klaga.Men detta är lite smolk i glädje bägaren.Simmning husby badet ett minne blott.



Detta är jag bra på


Att se possitivt i natten menar ekonomin


Att vårda grönsaker.


Att ta vara på mig själv


Detta är jag tacksam för


Att det finns människor runt omkring mig


Att jag har det så bra med kompisar och arbete


Att trorts allt kan ha kul trots ekonomin


Detta behöver jag hjälp med


Försäkrninskassan som inte ställer upp någonting


kunna släppa detta och känna mig glad för det jag har


Se att allt inte är pengar utan att man glädjas åt andra saker


Till alla läsare ge mig gärna en liten kommentar.Testa jag bits inte.


Till anonym.Undrar var du bor någonstans samt vad du jobbar med.Kulatt du har börjat cyckla och ta promenader tycker också att du är duktig.Ha det bra kram irmela........


Till alla som jag inte känner ge er gjärna till känna skulle vara kul att läsa er bloggar samt se vilka som vistas på min sida.Ha en trevlig natt och god natt för sängen väntar på mig.




 
 
Ingen bild

Annonym

6 februari 2009 20:20

Hej
Va glad jag blir när du är glad igen. Du ser att det ordnar sej. Förut tyckte jag oxå att allt var skit. Men sen börja jag spela att allt va bra. O rätt som det var så tyckte jag att allt var bra. Dom frågar på jobbet om jag går på nåt eftersom jag kvittrar att allt är så bra. Men det kan alltid va värre. Och det blir ju inte roligare för att man tycker allt är skit och surar. Man ska vara glad åt det man har. O lägga det gamla bakom sej.
Lite om mej då. Jag kommer från värmland. Jobbar åt ett av sveriges största företag. Har gjort det i över nio år. Har två katter. Två kaniner. Tre akvarium. Bil. Båt. Husvagn. Inga barn. Singel. När jag inte jobbar så rusar jag hem o lagar mat. Hamnar sen på soffan. Eller tar en promenad eller spelar badminton. På sommaren är jag helst på sjön i båten och fiskar. På vintern sitter jag mest inne och kollar på film eller spelar tv-spel.
Ha de gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards