Alla inlägg den 16 september 2008

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:59

Finns det någonting som inte finns.Jag kan själv inte komma något finns det någon annan som kan??

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:45

Ja så heter en riktig krut gumma.Detta är en person som jag beundrar stort.Jag brukar även kalla dig farmor.Du är en person som btyder mycket för mig.Du var nästan som en mamma för mig tills jag var 12 år då du beslutade dig för att flytta söderut närmer bestämt till spaninen du var själv 78 år då när du tog ditt pick och pack och lämnade mig ensam.Jag lovar dig mina kinder blev mycket våta den dag du lämnde mig allena.Du bodde i spaninen tills du var 90 år.Sedan flyttade du till sverige igen.Nu bor du på ålderdomshem och ligger mest hela dagarna men vad kan man begära när man är 93 år som du är iaf mycket imponerad av dig.Tillägnat dig min kära farmor helena

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:22

Att leka är ett måste.vem skulle klara sig utan att leka.som barn lekte man mycket det var burken kurra gömma samt allt möjligt.gumga var också en riktig favorit.Vi vuxa borde leka mer och inte bara tänka på alla måsten.Måste jobba måste laga mat mmmm ja listan kan gjöras lång men varför måste man hela tiden??Kan man inte helt enkelt bara vara.Hela tiden måste man det ena och det andra.Kan man helt enkelt inte släppa loss och leka kurra gömma eller burken med varanndra.Samla i hopp varenda polare man har och leka burken.Undrar om någon skulle tycka att man var konstig eller så men varför inte??Det är helt ok att supa som svin och gjöra bort sig men att lugnt och stilla börja leka utan en droppe alkohol och bara släppa loss helt enkelt ja varför inte.Jag vet att detta låter helt sjukt men har jag inte rätt??Vill gjärna ha kommentarer på detta inlägg

Av irmela Andersson - 16 september 2008 19:00

Ens vänner ska man vara rädd om.

mina vänner är allt jag har just nu.

Det är ni allihoppa som håller mig upp.

Det är ni som är det underbaraste jag har omkring mig.

Vara ute med någon av er känns som en stor lättnad för mig.

När jag har er om kring mig mår jag som allra bäst.

Ni är dyrbara ni är mitt guld som blänker.

Ni hjälper mig stöttar mig även fast jag har en hel bäcken

som regnar kraftigt.Jag gråter med er jag har kul med er och

jag hoppas att ni kul med mig.Försöker spela glad men det är svårt ibland.

Undrar om mina närmaste ser likadant på mig som jag gjör för er??

En själ som är tung som bly men som är räddad av just er. 

Av irmela Andersson - 16 september 2008 18:37

Jag är en föredetta alkhol och spel missbrukare.

För att ta sig ur ett midssbruk så måste man hitta på

något annat att gjöra.mitt sätt har varit simmning och yoga.

Yogan har gett mig så mycket så är nästan ångest fri i dag.

Mn måste lära sig att framför allt slå bort suget vilket kommer och går.Det kan man gjöra genom att gå ut och ta en promenad eller att helt enkelt konsentrera sig på något annat.Man får även räkna med att en belöning inte är missbruket som man kan tro.Nu har jag varit nykter i en månad tex nu är jag värd en sup detta är en vanlig tankefälla men så fungerar det ej.Man måste vara stark och stå emot.Även tänker jag mycket på hur min tre års dag som nykter alkoholist kommer att kännas.En tanke som jag går efter är en dag i taget principen.Att man helt enkelt ser varje dag som går som en bonus.Det är mitt tanke sätt.Något som även har hjälp mig mycket är helt enkelt att gråta ut sin smärta.Nykter 3 år på julafton.och spelfri sedan den 19 januari

Av irmela Andersson - 16 september 2008 18:29

Min älskling

Du vara ung och fin

Så vacker som rosen lind

Ligga där i famnen

Med rosor och vackra kinder

så vacker i min famn

Du ska va min älskling

Min bästa vän min kompis

Dig jag ska älska i nöd och lust

även när du blir gammal ska jag älska dig blott

Av irmela Andersson - 16 september 2008 18:04

segelbåtar åker för mitt i farleden på ekerö landet.solen gnistrar gul som en varme platta på månskensängar vi tar oss ett bad uti mässingen vi stå det är en av sommarens varmaste dagar.Det är värmerekord och himmlen lyser klar blå i zenit står solen och blänger varmt för oss.Har aldríg sett en så klar guldgnisstrande sol som strålar det är över 30 grader i detta kristall blå vatten som sveper in mig och gungar min nakna kropp.Havet vågar sig lite men ack ej mycket.Detta känns som ej vill lämna detta sköna hav som är en stor spegel som värmer en tar en till sig och svalkar min sköna underbara kropp.På land går det ej att vara havet är min räddning dena vakra sommar dag.Denna dikt är tillängnat mitt landsställe ekerö alludden.  

Av irmela Andersson - 16 september 2008 17:51

Det är en härlig sommar dig i mitten av juli jag sitta med mina vänner i djupaste mittan av fore barkarö.detta är en plats som känner mig trygg på barkö gungar så fint i horrisonten gnistrar en klar gul måne upp för mig.jag och mina små vänner som jag har valt att ta mig hit tycker att detta är en helt under bar plats att vistas på.Dansen börjar alla vill vara i mitten av denna härliga gungande gnistrandee brygga.Vi dansar till sommaren ljuva toner och slår oss ner tätt inslingrade i varanndra.Vi dansar hela natten ända tillsmorgon gryning komma.Denna underbara brygga i mitten av viskans utkant. Känns som guldstofft för mig mina vänner känner lika så va barkarö ligger vakert.Endast några små ängs fåglar höra oss

Ovido - Quiz & Flashcards