Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Träningsvärk som fan!!!

Av irmela Andersson - 25 januari 2009 19:29

ja i dag har jag tränat yoga.har jätte ont axlar och nacke.Har verkligen träningsbaksmälla.Men har man tränat intensivt så får man räkna med att det gjör ont.Samt att det känns som magen trycks innåt och har även träningsvärk i den.Gjör så ont och smärtar rejält.Men det är mitt eget fel.Men iaf skönt att känna att man har gjort ngt bra.Älskar verkligen min träningsform.Det är därför jag tränar ofta.Om man inte har hittat en träningsform som passar en själv och som man trivs med så är svårt att ta sig till träningshallen.Jag försökte förut på friskis och svettis men en träningsformen passade inte mig.Utan detta passar mig mycket bättre.Dels så slipper jag ångesten vilket var en stor anledning till att jag drack mkt sprit förrut.jag känner att jag behöver träna för att må bättre och jag känner att jag behöver yogan framför allt för att känna mig stabilare och känna att jag är duktig.Yoga är ju så underbart.Snart ska jag till mitt kära dockhus på landet.Det känns som att mitt dockhus är en del i mitt nya liv.Jag verkligen strm tivs där och längtar redan till tisdag morgon när jag får vara på mitt dockhus.Det känns jätte skönt att ha yogan simmningen och dockhuset samt alla mina vänner.Jag så glad över det liv som jag har nu.Allt känns så mysigt och skönt.i morgon ska jag till husby äventysbad och simma samt leka med min kära kanin.Ska verkligen bli jätte skönt och kul kanin ska hantrera som en liten baby kanin.Helt underbar och snygg sötis.Det bästa man kan hitta är ju kaninen.Räkna med att få känna på att vara liten och söt kanin du din lilla buse.bara du inte vill ställa dig på min blånagel igen.För det tycker jag inte om det gjör ont och man ska väll inte ha kanin på blånagel heller.kanin ska vara snäll och mysigJa ja det är bara att ta det lugnt och må bra det är så ett liv ska vara.nu vill jag bra ta det lugnt och städa lite.Kanin och alla mina andra vänner ha en trevlig kväll och må riktigt bra för det gjör irmela.



Detta är jag bra på.


Att se mitt eget bästa samt träna.


Att vara en glad tjej även fast ekonomin är i krasch.


Att inte gråta även fast jag borde må dåligt.



Detta är jag tacksam för.


Att mitt liv ser ut som det gjör


Att jag trots allt mår bra och jag kan se ett ljus i mörkret.


Att alla mina vänner är det underbaraste som finns.



Detta behöver jag hjälp med


Att sluta röka


Att känna ett inre lugn


Att få en kille som bryr sig om mig och älskar mig


Till anonnym försök att hitta en träningsform som passar dig.Det går inte att träna på tvång.Jag har själv försökt men det funkar ej.Kolla om det finns ngt som du känner att detta vill jag verkligen träna så lovar jag dig att det kommer bli enklare att komma igång och förtsätta träna.Tråkigt att du har ont i nacken.Som du ser simmning och yoga tycker jag är kul och det är min träningsform som passar utmärkt på mig.Om jag inte gillade att simma och yoga så skulle jag inte heller kunna gjöra det.Så det handlar inte om att jag är duktig utan om att jag trivs med min träning.Detta är en del av mitt liv helt enkelt.Men det har tagit sin tid att hitta detta.hoppas att du fick en skön promenad idag.hälsn irmela



Till alla läsare ha en trevlig kväll och ta hand om er.kramar irmela



 
 
Ingen bild

Annonym

26 januari 2009 19:10

Hej hej. Det sägs att det är bara bra om det gör ont av träniingen. Då gör den nytta. Jo jag vet att jag verkligen skulle behöva komma igång med nåt. Är så rastlös. Men har samtidigt inget tålamod. Rimmar illa med tanke på att jag fiskar. Tänker ofta på hur duktig du är. Så vem vet om jag slår näven ibordet och sätter fart jag med. Men jag har ursäkter till allt för att slippa. Igår var vi ute över en timme. Tog lång tid när nacken och ljumsken säger ifrån. Hunden tyckte det var jättebra. Då fick han leka mer med sin boll. Dags att fixa med akvarieväxterna. Fiskarna bara petar upp dom hela tiden... Ha de

 
GreatGenius

GreatGenius

28 januari 2009 08:06

Det är underbart med träningsverk. Det får mig alltid att sova gott men bara om man har stretchat ordentligt. Ha det gott.

http://www.ggenius.net

 
wigstrand

wigstrand

29 januari 2009 21:20

Jättegrattis till jobbet Maria =) blev så glad för din skull! vilken kämpe du är! detta skall nu njuta enormt mycket av! massa varma kramar från Karin!

http://www.wigstrand.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards