Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Arbets vecka slut dax för trängs och städ vecka!!!

Av irmela Andersson - 23 januari 2009 19:05

Ja nu har man jobbat klart för veckan.Saknar redan mitt lilla dockhus på landet.Har varit så kul denna vecka.Men roligare kommer det bli nästa för då kommer chefen tillbaka och han är rolig.Trivs så bra på mitt dockhus och liv har förändrats mkt sedan jag började där.Tänk nu är man snart anställd och det känns jätte skönt.Jag älskar verkligen det liv jag har nu med vänner och ett jobb som jag trivs med.Man uppskattar sina vänner mer när man inte har haft några när jag börjarde min bana som alkoholfri var jag nästan helt ensam hade bara en snäll moster som gav mig moteíverande kommentarer.Och gjorde allt för at5t det skulle gå bra för mig.Nu har jag vänner och människor som bryr sig om mig.Anna och kanin är det bästa som finns i mitt liv samt konsum.Trivs så bra med att ha ett liv som jag inte hade förut.Vem har sagt att det ska vara lätt att leva men jag känner att jag har brutit alla negativa vibbar till possitiva och gjör allt för att få ett bra och kul liv.Yogan har gett mig mycket energi som inte fanns förut.när hjärtat känndes som en tornado som rusade fram i 120 och frös jämt.nu har allt ändrats så jag har inte kännt av denna smärta på snart 1,5 år.Ångest kan botas med yoga.I går simmade jag i en timme efter jobbet.det var verkligen jätte skönt.sista kvarten var simmhallen nedsläck och det var bara ljus på sidorna om basängen.Hur underbart som hälst.Verkligen jätte mysigt och varmt och skönt.Simma är verkligen livet.I morgon blir det simmning samt yoga.Längtar redan efter att ta hand om mig själv väl.Elisabet min tränare är så bra och hennes rörelser är ju så uppmjukande och sköna.Finns inget bättre än att ta hand om sig själv och gjöra allt för att må bättre.känns så skönt att vara fri frri från två missbruk samt att jag sakta men säkert även har börjat gå ner i vikt.Detta känns helt underbart.Tilla er som som finns runt om kring mig vill bara ge er ett stort tack för att ni finns där när det känns jobbigt och att ni finns där jag som mest behöver er.Tack till alla som vill tycker att jag är en bra och duktig tjej.Men jag vet själv jag har inte gett upp hitils och kommer aldrig att gjöra det.Mitt mål är att väga ca 80 kilo samt vara rökfri spel fri och alkoholfri.Känns helt underbart att få finnas som en i min omgivnings spelpjäs och vara med i era liv som jag är.Nu lägtar jag bar aefer min första lön och få se egna i hopp tjände pengar det som alla tycker är själv klat är inte alls själv klar när man inte får behälla det som man har byggt upp.Men skam den som ger sig.Kämpa är ordet och det är exast vad jag gjör till 100%.Det finns inget ljusare det finns inget starkare än den som allt för att få ett liv som funkar och är lätt att leva.Underbaraste människr som finns de lever i mitt liv.Glädje och sorg  ska delas vänner och bekanta emmelan.Det sak vara kul att vakna upp till en ny dag och motigt.vara glad för allt som livet ger och allt ting som du kring dig ser glöm bort sorger och besymmer och problem.Vårda din kropp och vårda ditt inre det är vad männska ska gjöra för att få ett liv som känns underbart.Allt löser sig bara man har tåla mod till det .



Detta är jag bra på.


Att se till mitt eget bästa


Att vårda mig som jag är och inte vara avensjuk på de som har det bättre.


Att se livet som en saga och skriva nytt kapitel i sagan var dag.Till slut får man en hel roman.


Detta är jag tacksam för


Att jag är en del i mina vännersliv'


Att det finns folk som bryr som om mig och ser vad som är bäst för mig


Att alla vill mig mig väl och ser till att jag mår bra det är det bästa för mig.



Detta behöver jag hjälp med.


Att fimpa för gott


Att få alla mina problem lösta framför allt ekonomin.


Att inter gråta över spilld mjölk.



Till annonym jag undrar om du vet vem jag är eller har du bara hittat min blogg??Tycker att dina kommentarer är fina och är mycket nufiken vem det är som döljer sig bakom namet annonym.


Till alla läsare ha en trevlig kväll hälsningar irmela sommarfrid.



 
 
Ingen bild

Annonym

23 januari 2009 23:47

Jag kan bara berömma dej. Jag känner dej inte alls. Mer än det du skriver här. Jag fastnade för din blogg eftersom jag levt med en missbrukare förut. Så jag vet vilket helvete du haft. Det är inte så lätt att se på vid sidan om heller. Men nu pratar vi inte om det. Vi ser frammåt och är glada över att slippa skiten! Och må den aldrig mer komma tillbaks!!! Idag har jag förnyat mej lite. Jag har köpt ett Wii. Och imorn ska jag iväg och måla. Jag jobbar extra som kontaktperson. Ha en bra helg

 
Anna H

Anna H

24 januari 2009 12:03

Åh Maria vilken fin och härligt inlägg. Jag blir helt överlycklig av det du skriver här och nu. Du är verkligen värd det liv du har nu. Du är den sanna kämpen! Ha en skön och härlig helg. Vi hörs kramar Anna.

http://teaterrosen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards