Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

födelsedag blev bortskämd av kanin.

Av irmela Andersson - 19 januari 2009 19:44

ja detta var min ett års dag spelfri.Fick en grekisk lunch middag hemma hos en kär vän med andra ord kanin.Detta var jätte mysigt.han hade lagat så god mat och skämde bort mig detta kan man säga en sann vän som vill fira ens framgångar här i livet.Vad skulle jag gjöra om jag inte hade en så goo och mysig kanin.Som verkligen bryr sig om mig och tar hand om mig.Detta kändes som en helt underbar dag.Tänk att man har värdens underbarast vänner och helt fantastiskt liv.Vem har sagt att det ska vara lätt att leva och ta hand om sig men nu känns allt så skönt och lätt.känns som om att man vill leva i detta liv i 100 år.Är så stolt över mina vänner och min praktik plats som snart kommer att kallas jobb.Känns som om livet har vänt och detta på ett helt fantastikt sätt,det enda som är problemet är ekonomin och denna är katastrofal men jag säger till mig själv håll bara ut och vårda det du har.Den kommer att lösa sig med.då kommer jag må fantasktiskt bra.Helt underbart.Jag är lite nere för detta men gjör allt för att inte gråta.Vilket jag faktiskt inte gjör.som sagt var en mot gång gjör en bara starkare när man har tagit sig ur den.Börjar känns som att jag iaf har gjort en jätte bra grej som har tagit mig ur problemet arbetslös som jag ställdes inför i höstas.Skulle inte klarat mig ur denna kris utan mina underbara vänner som finns för mig och tar hand om mig.,



Detta är jag bra på


Att sköta konsum mitt lilla dockhus på landet.


Att ta mig upp från mörkret och känna att det finns ett liv efter att josef har misshandlat mig psykiskt.Tänk att mitt psyke och självkänsla har vuxit så.


Att se ljuset skina i mörkret.


Detta är jag tacksam för


Att mitt liv ser ut som det gjör


Att inte tårar rinna från morgon till kväll att jag inte spelat eller drukit under den jobbiga tiden.


Att jag har lyckats vända upp och ner på tillvaron på bara några månader.


Detta behöver jag hjälp med.


Att våga mer


Att inte vara rädd


Att sluta röka


Du som undertecknar dig annonym skulle vara kul om du kunde ge dig till känna skulle vara kul att se vad du ä'r för en filur och läsa din blogg.Är nyfiken.


Hälsar alla min läsare en riktigt häftig vecka i vinter rusket.


Stora kramar irmela.






 
 
Ingen bild

Annonym

21 januari 2009 21:49

Vilka vänner du har. Vilken kul grej o fira att du varit spelfri i ett år. Jag hoppas verkligen att allt fortsätter att gå bra. Gillar dina noteringar om vad du är bra på och vad du behöver hjälp med. Jag är nöjd med min tillvaro. Att våga mer. Jo det skulle jag nog oxå behöva. Är lite rädd för förändringar. Man fastnar i det invanda o tycker det är bra. Men du har kommit mycket längre där. Jag har inte samma problem som du haft. Mer sånt där som går att fixa. Våga åka cross. Våga slänga sånt som man inte använder. Visa sina vänner vad dom betyder. Ta sej i kragen och motionera mer och kanske skaffa sej en karl. Inte för jag lider så värst av att vara själv. Men ändå. Det hör ju till sägs det... Men jag är väldigt tacksam för det jag har. Jobb, bil, båt, boende, djur, vänner och en hyffsad hälsa. Ja allt sånt där vardagligt. Jag kommer nog att ge mej till känna såsmåning om... Ha de bäst

 
Anna H

Anna H

23 januari 2009 14:37

Heeej! Maria....tusen tack du är bara bäst! Härlig bogg du skrivit. Ser att ni hade det bra iaf då den där kvällen. Du är så stark o har så rätt. Fortsätt kämpa på med små saker och stora saker. Jag finns här. Vi hörs massa kramar Anna

http://teaterrosen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards