Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

ett rök fritt liv!!!

Av irmela Andersson - 14 januari 2009 18:12

ja det är exakt vad som gäller för mig.I dag slog jag vad med chefen om att jag skulle sluta röka mot att jag fick nikotin sug tabbletter.Deta är en stor utmaning för mig.känns så skönt att mitt knep börjar hjälpa.Tvinga mig att röka med sugtabletter i mun då känner jag verkligen hur äcklig jag är som röker.Det smakar verkligen fan att ha både ock.Kan inte ens röka en hel.Deta känns verkligen skönt att ha en chef som bryr sig så mkt om mig.Detta ska jag verkligen ta till vara på och inte missbruka.Vill verligen det här och jag känner att jag ska ta i tu med problemet vikten samt detta.Nu sitter jag också i en rävsax.har knappt några pengar och bara sugtabletter.ska bli kulatt se hur detta går men ska iaf gå bra.Detta har jag bestämmt.inga kakor och bullar iaf i dag har det tyvärr blivit fem delikato kakor och haverbollar.Detta känns inte bra men ska nog bli bättre.skärpning lilla maria gumman.jag har ett aldeles för bra liv för att röka och svulla sönder.Vet att jag tjänar på detta och jag verkligen ta tillvara på att jag har en så mysig och snäll chef som verkligen vill mitt bästa.Jag är med men det är svårt.ville träna i dag men lilla stor tå nagael som är helt blå ville verkligen gapa och skrika istället för att träna så det fick bli ett vart bad samt datan.saka snart laga ngt att äta också.jag börjar bli hungrig.måste ut och köpa yoggi till i morgon frukost.vill bara säga till alla som läser detta bli inte besvikna på mig om jag inte klarar detta men iaf värt ett försök.


Detta är jag bra på.


Att se till mitt eget bästa.


Att låta allt ta sin tid och planera min ekonomi efter hur den ser ut och den är botten.


Att inte gråta även fast jag har har en tung ekonomisk situation.


Detta är jag tacksam för.


Att mina vänner och min chef ställer upp på mig som dem gjör det ni som håller mig på humör just nu.bara se hur ett liv utan för jelenecks tunnan får mig att lee varje dag.Nu är det dax att ta i tu med de sissta två beroeendena och det samtidigt.


Att allt har gått så bra för mig under tiden som jag varit alkoholfri.Min alkholfri het på tre år och min spelfri het på 1 år är jag mäkta stollt över.


Attdet finns hopp ävenför denna lodis som låg i rännstenen och skrek efter hjälp.Den fick en liten gnutta hjälp men jobbet har jag skött mesta dels själv.Fast vänner och föräldrar har hjälpt mig mkt också.jag är stollt över att jag är så stark som jag är och vågar så mkt som jag gjör.


Detta behöver jag hjälp med.


Jag önskar verkligen att jag får sköta detta i frid och slipper jobbiga på hopp samt bråk mellan mina kära.Mina närmaste vänner samt konsum betyder allt för mig.och jag hoppas att konsum går bra och och att allt kommer flyta som en dans på rosor.


Att vara glad och inte sjuk på länge nu.


Detr som jag har i min hand det som finns i mina armar är allt för mig.jag verkligen alldrig att ni lämnar mig och flyr bort från mitt kära liv.Jag vill ha värme och kärlek från er jag vill finnas för er som ni gjör för mig.Jag vill inte skrämma er bort från mig.jag vill ha er vid mig på livets väg inte långt borta utan tätt tätt tillsammans skille kännas skönt.detta gjäller alla mina vänner samt alla som har varit mina vänner och alla som kommer att bli mina vänner under detta underbara liv som kommer att finnas länge.vem kan skillja mig från er kära vänner och chefer.magnus om du läser detta så hör gjärna av dig.


Till alla läsare ha en trevlig dag och ta hand om er irmela finns för alla kommentera gjäna så jag får se vilka ni är det räcker med hej hallå tjola hopp eller ngt liknade

 
 
Ingen bild

Annonym

14 januari 2009 20:10

Vad kul att du är tillbaks igen! Önskar dej lycka till att försöka bli kvitt rökningen. Jag gör mina tappra försök jag med. Mitt problem är att jag är rastlös och alltid är sugen på nåt. Måste hitta nåt annat att sysselsätta mej med. Men det är väl vår ute nu. Så man kanske skulle ta sej en cykeltur om kvällarna efter jobbet.

 
Anna H

Anna H

14 januari 2009 20:11

Härligt Maria!! Ingen kommer bli besviken för det är inte en lätt grej men vi kommer vara så stolta om du verkligen försöker. Håller en tumme på att det kommer gå vägen denna gång. Tack igen för helgen!!
Ta hand om dig kramar Anna.

http://teaterrosen.bloggagratis.se

 
GreatGenius

GreatGenius

16 januari 2009 05:30

Härligt med folk som bryr sig, eller hur?
Jätteroligt att du klarade en dag utan cigaretter. Man måste prova och klara en dag utan ett begär för att testa skillnaden. I mitt fall blev det en värsta energikick att vara ciggfri första veckan. Go girl!

http://www.ggenius.net

 
Ingen bild

kakan

17 januari 2009 14:21

härligt maria!!! så glad för din skull! starkt gjort det är helt klart värt att fira!!!!!!! kram från Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards