Direktlänk till inlägg 24 december 2008

Födelsedagen

Av irmela Andersson - 24 december 2008 08:15

Hej alla glada julfirare.Ja i dag fyller irmela tre år alkoholfri.detta känns jätte skönt.Tänk att det var för tre år sedan man satt där hemma hos far och firade jul.Man hade inte en enda vän och livet känndes trist och tråkigt.Detta var sista julafton och dag som jag drack alkohol.Detta var en stor förändring som har gett ett lysande resultat.alla irmelas vänner har hittat tillbaka och alla är mekta imponerade av irmelas stora fram steg.Gå i från alkoholist till nyckter alkoholist.Alla pengar och alla vänner som har försvunnít under en tid då jag gjorde allt för att förstöra för mig själv.skänns så skönt att ta en tillbaka blick och faktiskt inse att man har någon att ´ringa.Att man kan gå ut och ha kul utan alkohol och att man har värdens underbaraste vänner runt sig.Allt känns så stort och kul efter år av förstörelse och alkohol.Nu har jag hunnit fylla hela tre år utan flaskan.min första vän Anna träffade jag redan efter två månader detta är en trogen teater vän som har följt med mig från två månaders baby till tre åring.Åren går och telefon boken och mina gamla vänner som jag saknat så har kommit tillbaka till mig.Känns så skönt att kunna ringa till er och kunna gå ut och ta en fika.Detta är livet ur ett annat perspektiv än för tre år sedan.Det som var allt för mig då spel och alkohol har blivit annat nu.Flaskan står på stystemet och glor men inte i min mun iaf.Och min vän spelautomaten står på krogen och glor utan att få ett öre av mig.Tänk att jag har kommit så långt.att allt flyter på och allt har blivit så bra som det har.Detta har till och med varit kryssnins år.har varit på kryssning utan att dricka och spela.Känns helt underbart.Har bara dansat och haft kul med mina vänner kanin och joannis.Gud vilken skön upplevelse.tänk vad livet kan förändras.Känns skönt och mysigt.I dag ska jag fira min tre års dag med julklappar och mys runt granen.Samt tänka på dem som inte kan fira jul.och inte har någon att fira med utan sitter i parker elller på kammaren och är ensamma en dag som denna.Detta kunde vara jag om jag hade förtsatt.men nu är det inte det.utan jag har tagit mig upp och fått ett nytt liv.detta liv skulle jag alldrig vilja byta mot flaskan och spelautomaten.detta liv är helt underbart.detta liv känns så bra allt som finns runt omkring mig.allt som väntar på mig allt som jag inte har ännu men säkert kommer att få.Hoppas att magnus önskar mig god jul.detta är den julklapp jag helst vill ha.


Detta är jag bra på.


Att hålla mig alkoholfri


Att vara en god vän


Att se vad jag fått för att jag inte dricker


Detta är jag tacksam för


Att mina vänner finns att Anna som har varit med mig så länge fortfarande finns hos mig.


Att jag är fri från alkoholen


Att alla runt mig gör allt för mig.



 
 
Ingen bild

Annonym

24 december 2008 08:52

Jag önskar dej verkligen lycka till i ditt fortsatta liv utan alkohol.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmela Andersson - 21 oktober 2010 07:36

Ja i dag har jag varit sockerfri i två veckor.Känns jätte skönt tar hand om mig själv på bästa sätt och tar det lugnt.Hände även en olycka i förra veckan jag höll på att elda upp hela min arbetsplats.Var jobbigt men mår bättre nu.Har iallafall hållt ...

Av irmela Andersson - 4 september 2010 09:10

Har precis köpt en ny laptop.Den är en perfekt leksak.Funkar perfekt.Nu sitter jag och skiver och har kul med den.Ska gå och träna yoga i dag.ska bli kul.Börja träna igen efter ett långt uppehåll.Yoga har jag inte tränat på länge.Ska bli kul att utöv...

Av irmela Andersson - 1 augusti 2010 06:34

I dag börjar jag jobba kl 09.00.Ska bli kul att jobba och känna alla problem som inte finns försvinna.Jag springer nämligen runt och oroar mig alldeles för mkt för små saker.Detta är skit jobbigt.Men ska försöka att bättra mig.just nu är det lugnt oc...

Av irmela Andersson - 30 juli 2010 21:17

Ja längre än tre dagar klarade jag inte.Blev jobbigt och hålla sig i skinnet.Försöker men går inte.Tror det blir lättare när jag kan träna yoga och simma.Detta var vad jag gjorde när jag klarade mig i fem veckor.Detta var tufft men funkade tack vare ...

Av irmela Andersson - 20 juli 2010 10:11

Ja nu har jag varit sockerfri i tre dagar.Och gått ner från 103,4-100,8 rätt stor skillnad på bara tre dagar.Tycker att detta resultat är kul att se.I går jobbade jag och tänkte inte så mkt på socker.I går åt jag frukast havregrynsgröt med bär,keso o...

Ovido - Quiz & Flashcards